The Easiest Way to Bathe a Cat in 5 Minutes

Artikel terkait : The Easiest Way to Bathe a Cat in 5 Minutes

Kesihatankucing.blogspot.co.id - Memandikan kucing atau membersihkan kucing adalah kegiatan rutin yang perlu dilakukan semua pemilik haiwan berbulu ini. Seperti kesihatan kucing yang perlu dijaga, kebersihan kucing juga sangat penting, kerana kebersihan boleh membuat kucing kita ini sihat.

Namun, seperti halnya menjaga kesihatan, menjaga kebersihannya juga mempunyai beberapa tata dan cara yang benar dan tepat, supaya kucing selesa dan tetap sihat.

Kerana itu disini saya akan berkongsi tips memandikan kucing dengan mudah dan bersih. Kamu hanya perlu memerlukan kurang lebih lima minit untuk memandikan kucing kamu, jadi masa mainmu dengan kucing tidak terkurang.

Perlu diingat, kucing memang susah sekali untuk dimandikan, atau kucing memang takut dengan air. Jadi buatlah kucing senyaman mungkin, jangan sampai kucing tersebut stress.

memandikan kucing dengan mudah hanya dengan waktu 5 menit

First, Yang harus kamu lakukan pertama adalah menyiapkan semua keperluan mandi kucing kamu. Seperti: Sikat, tuala, air hangat, shampoo, hair dryer. Setelah semua siap sila masuk kedalam bilik mandi dengan keadaan pintu tertutup, atau sekurang-kurangnya pastikan kucing kamu tidak boleh kabur pada saat dimandikan.

Second, Masukkan air panas pada wadah yang cukup, kiranya kucing kamu selesa pada wadah tersebut. Sebelum kucing dimandikan sikatlah bulu-bulunya terlebih dahulu hingga rapi. Selepas itu baru masukan atau mandikan kucing.

Third, Selepas kiranya kucing sudah cukup basah, gunakan syampu khusus kucing pada semua bahagian bulu kucing sampai bersih, selepas itu sila bilas hingga syampu benar-benar hilang.

Fourth, Keluarkan kucing dari bilik mandi dan letakan diatas meja yang kering. Lap terlebih dahulu semua bahagian yang basah. Jika kamu mempunyai hair dryer boleh kamu gunakan untuk mengeringkan bulu-bulu kucing yang basah.

Finish, sampai disini kucing kamu sudah selesai dimandikan dan sudah bersih. Selamat mencuba.

Artikel How to love cat · Kesihatan Kucing Lainnya :

0 komentar:

Catat Ulasan

© 2017 KesihatanKucing, Co.Id